25 juli 2009

New moon/ Aftonbladet!

Hittade denna artiklen på aftonbladet.se...


Succévampyrerna gör ännu en uppföljare efter nya ”New moon”

Lanseringen av ”Twilight”-uppföljaren ”New moon” är i full gång.

Men skådespelarna i filmen har ingen ledighet i sikte.

Inspelningen av den tredje filmen i serien inleds redan i mitten av augusti.

Den enorma succén förvånar till och med huvudrollsinnehavaren Robert Pattinson. Han kan inte exakt sätta fingret på vad det är som lockar med vampyrberättelser.

– När jag spelar rollen försöker jag eliminera vampyrmomentet så mycket jag kan. Men det har uppenbarligen någon form av dragningskraft, säger Pattinson, och han har själv märkt av den.

– Redan när jag scentestade för ”Twilight” kände jag hur bisarrt indragen jag blev i handlingen – och det utan att ens ha läst böckerna.

Pattinson gjorde uttalandet när han tillsammans med kollegorna Taylor Lautner och Kristen Stewart gästade serietidningsmässan Comic Con i San Diego i förrgår.

Är manodepressiv
”New moon” kretsar kring uppbrottet mellan Pattinsons rollfigur Edward Cullen och Stewarts Bella Swan.

– Det är en rätt känslosam film, säger Stewart.

– Jag gillar att rollen pressade mig. Den här gången handlar det inte om upptäckt eller förälskelse. I stället är det mörkt. Bella är manodepressiv.

Del tre i serien bär titeln ”Eclipse”.






1 kommentar: